به بهانه هفته کتاب

به بهانه هفته کتاب

به بهانه هفته کتاب ...

کتاب، غذای روح است و روح از کتاب زنده است. کتاب، یار مهربانی است که در همه احوال، دستگیر و همدم دلتنگی‌هاست؛ یاری که اگر بخواهی، هیچ گاه رهایت نمی‌کند.

هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به اهل قلم، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان، کتابداران، دست‌اندرکاران و تلاشگران عرصه اندیشه، چاپ و نشر کتاب و همه شهروندان کتابخوان پاوه تبریک می گوییم.

آنچه باعث می‌شود در یک جامعه بحران مطالعه داشته باشیم، این است که مردم به ضرروت مطالعه و اهمیت آن در زندگی خود توجه ندارند. مثلاً به این نکته توجه نمی‌کنند که حتی اگر شغل خاصی دارند و دربارۀ آن شغل مطالعه کنند، می‌توانند در کار و حرفه خود نیز مهارت بیشتر داشته باشند. مطالعه فقط خواندن رمان و داستان نیست؛ خواندن هر کتابی که کمک کند زندگی بهتری داشته باشیم، مطالعه است.

کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه توانسته اند در این مدت با برنامه های فرهنگی این احساس نیاز را در جامعه به وجود آورند و تا قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی اجباری کتابخانه‌ها، نیازهای مطالعاتی شهروندان گرامی را با تنوع برنامه ها و جلسات کتابخوانی، برنامه های هدفمند برای گروه کودک و نوجوان تا حدودی فراهم نموده‌اند.

در ایام کرونا نیز که کتابخانه ها تعطیل شدند خدمات فرهنگی کتابخانه همچنان به قوت خود باقی بود و مسئولین و کارمندان کتابخانه ها دست از رسالت اصلی خود که همانا اطلاع رسانی است برنداشته و فعالیت های خود را به فضای مجازی سوق داده و برنامه های متنوع از جمله معرفی کتاب، آموزش کاردستی، مسابقات کتابخوانی، نشست اختصاصی هورامان شناسی، پویش اقتراح ماسک، نقاشی با موضوع کرونا را شکست می‌دهیم، پویش اهدای کتاب اهدای آگاهی و دهها برنامه متنوع دیگر در صفحات مجازی کتابخانه ها برگزار و به اشتراک گذاشته‌اند که بعضا مورد استقبال مردم و شهروندان گرامی قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است شهرستان پاوه 6 کتابخانه  نهادی و دو کتابخانه مشارکتی دارد و نزدیک به 100 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه ها آماده سازی و در اختیار نزدیک به 6000 عضو فعال می باشند.

 بی‌صبرانه منتظر حضور مجدد کتابخوانان گرامی به کتابخانه ها هستیم...

به امید سلامتی و شفای عاجل برای همه بیماران و رهایی از ویروس منحوس کرونا


نویسنده مطلب: کتابخانه وحدت

کتابخانه وحدت

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...