کتابخوان دی ماه 1398

کتابخوان دی ماه 1398

ایمنی در خانه؛ پدیدآور: پتی مِیرز گراس؛ مترجم: فراز پندار؛ ناشر: فنی ایران؛ تعداد صفحات: 24

احتیاط کن، مراقب باش، آگاه باش!

همۀ ما نیازداریم قبل از انجام هر کاری فکر کنیم، باید بدانیم که مسؤل رفتار خود هستیم و این موضوع را باید از همان دوران کودکی بیاموزیم.
شجاعت، ایمنی، اعتماد به نفس، احترام به دیگران و ... از مهارت‌هایی هستند که هر شخصی باید در دوران کودکی کسب کند.
"ایمنی در خانه" عنوان یکی از مهارت‌های اساسی کتاب‌های نردبان است. مجموعه‌ای که می‌تواند نردبان آگاهی و توانایی کودکان باشد و آن‌ها را به بلندایِ موفقیت و شکوفایی برساند.

این کتاب یک گردش جالب و جذاب در خانه  است، همه کودکان می‌توانند با گروهِ بررسیِ داستان همراه شوند تا ببینند آیا خانه جای امنی برای بازی کردن آن‌ها هست یا نه!
مأموریت از آشپزخانه آغاز می‌شود. بچه‌ها سعی دارند همۀ آن چیزهایی که ممکن است برایشان خطرناک باشد شناسایی کنند. آن‌ها باید مراقب باشند تا به برخی چیزها دست نزنند. استفاده از برخی وسایل خانه برای بچه‌ها خطرآفرین است، آن‌ها باید برای این منظور از بزرگترها کمک بگیرند. چاقوها و قیچی‌های تیز، اجاق گاز، برخی مواد شوینده و ... اما مأموریت به همین‌جا ختم نمی‌شود و پای بچه‌ها به حمام، پارکینگ و جاهای دیگر هم باز می‌شود. برای این‌که بدانیم باید در خانه مراقب چه چیزهایی باشیم، یا به چه وسایلی نباید بدون اجازه دست بزنیم، این کتاب را بخوانید.

به بهانه مسیح؛ پدیدآور: سعید زاهدی؛ ناشر: عابد؛ تعداد صفحات: 176

«مسیحیان صهیونیست می‌گویند حمایت از اسرائیل وظیفه‌ایست که خدا به آن‌ها واگذار کرده است. وظیفه‌ای که نتیجۀ خوب انجام دادنش، وقوع جنگ آرماگدون و بازگشت مسیح است.»

به درستی تفاوت دین یهود با اندیشۀ صهیونیست در چیست؟ اندیشۀ تشکیل دولت مستقل یهودیان و تأسیس اسرائیل در چه زمان و توسط چه اشخاصی شکل گرفت؟ هدف تشکیل حکومت صهیونیستی و ایجاد قلمرو نیل تا فرات چیست؟ برای درک درست و شفاف‌تری از آن‌چه‌که امروز صهیونیست مسیحی نامیده می‌شود، باید به واکاوی تاریخ مسیحیت جدید و دین یهود پرداخت. همین‌طور لازم است جریان‌های سیاسی اقتصادی حاکم بر جهان بررسی شود تا پرده از اسرار نهان آن برداشته شده و اثرگزاری آن بر معادلات بزرگ جهانی آشکار گردد.

کتاب "به بهانۀ مسیح" با ارائۀ گزارشات و تاریخچه‌ای از اندیشۀ صهیونیسم مسیحی، ریشه‌های تاریخی و دینی آن را که ابعاد گوناگون و نمودهای مختلفی دارد، معرفی می‌کند. از ابتدای شکل‌گیری این جریان، که هواداری از صهیون فقط گرایشی مذهبی بوده تا زمانی که هواداری از آن به ایده‌ای اجتماعی تبدیل شد و امروز که دیگر هواداری از صهیون نه‌فقط ایده‌ای دینی و اجتماعی که دیدگاهی سیاسی است و نتایج مهمی هم در بر دارد. آن‌چه که پشت پردۀ صهیونیسم می‌گذرد، نقش افراد خاصی نظیر تئودور هرتصل، روچیلد و ... و همین‌طور تاریخچۀ مختصرِ شکل‌گیریِ جریان مسیحیت صهیونیستی و قدرت گرفتن صهیونیسم جهانی را می‌توان در این کتاب مرور کرد.  

پرواز باپاراموتور را دوست دارم؛ پديدآور: علي آرمين؛ ناشر كتاب جمكران؛ تعداد صفحات: 154

نوجوانی، فصل خوب آرزوهای شیرین است، فصل فکرها، فرصت‌ها و آرزوهاي رنگی كه در آن دوران انتخاب كني، راهي بيابي و حركت را آغاز كني، و در امتداد آن راهِ درست، به اوج برسي. نوجوانی و جوانی سن انتخاب‌ها و تصميم‌هاي بزرگ است.
آرزوهاي دختران و پسران در قالب ارزش‌ها، اعتقادات و معیارهای اصیل کاملاً متفاوت است و نمی‌توان درباره آمال و آزروهای نوجوانان به یک نوع و قالب اکتفا نمود.
در رمان «پرواز با پاراموتور را دوست دارم» نيز عباس و ثريا دو نوجوانی هستندکه باید دست به انتخاب‌ بزنند و موقعیت‌های مختلف را با توجه به آرزوی اصلی‌شان بسنجند و بعد مهم‌ترینش را انتخاب کنند.
عباس نوجوانی است که مادرش را هنگام تولد و پدرش را هم در خردسالی بر اثر یک سانحه هوایی  از دست‌ داده و حالا که بزرگ‌ شده، اوقاتش را در یک تعمیرگاه ماشین می‌گذراند، جایی که محل کار و زندگی‌اش آن‌جاست. عباس هم مثل پدرش عشق به پاراموتور و پرواز را در دل دارد، هیچ‌گاه این رؤیای شیرین را فراموش نکرده و در پي راهی است تا به دنیای پاراموتورها برسد؛ رسيدن عباس به آرزويش با اتفاقي همراه است، كه با حضور پیرمرد ناشناسي در تعمیرگاه شروع شد و ماجرا را به جايي برد که حتی در خواب هم نمی‌دید!

در كنار معرفي عباس و آرزوهايش، شخصيت ديگر داستان دخترخاله او ثريا است كه آرزوهاي خود را دارد و مي‌خواهد در انجام تكاليف و درس‌هايش بهترين باشد و در المپيادهاي علمي رتبه برترين‌ها را به‌دست بياورد.
نويسنده در اين داستان درون‌مایه‌های دینی را هم فراموش نکرده است و از آن‌ها به‌خوبی در پیش‌برد ماجرا بهره می‌گیرد. برای مثال در بخشی از کتاب، ثریا نامه‌ای براي امام زمان می‌نویسد كه حاوي درخواست‌ها و آرزوهايش است و به عباس می‌دهد تا در چاه جمکران بیندازد.

نویسنده این کتاب در جشنواره بین المللی اشراق به عنوان نویسنده برتر معرفي و همچنين در جشنواره قلم زرین نامزد شد و تاکنون هم از سوی انتشارات جمکران هفت بار تجدید چاپ شده است.

ديدار در هايد پارك: آخرالزمان؛ پديدآور: علي‌اكبر كاظمي‌گرجي؛ ناشر: مؤسسه بوستان كتاب؛ تعداد صفحات: 344

انسان‌ها در مواجهه با فراز و نشيب زندگي به رشد و بالندگی می‌رسند و سرنوشتي متفاوت از يكديگر پيدا مي‌كنند. آشنايي با زمينه‌ها و جریان‌هاي فكري مختلف، در انتخاب مسير زندگي، زمينه سعادت يا شقاوت را براي آدمي فراهم مي‌سازد. از آن‌جا كه انسانِ رها و بدون برنامه، نمي‌تواند درست بيانديشد و راه را از بی‌راهه تشخیص دهد، خالق يكتا، كتب آسماني و پيامبراني را براي هدايت و رشد او فرستاده است.

"ديدار در هايد پارك: درباره آخرالزمان" كتابي كه در قالب داستان، جواني مسيحي به نام مایکل را معرفی می‌کند که زندگي و سرنوشت او با خيانت مادر و كشته شدن پدرش تغيير می‌کند. این داستان در سي‌و پنج فصل مشكلات معنوي و اعتقادي مایکل را بازگو مي‌كند و مسير جديدي را كه یک جوان مسلمان پيش‌روي او مي‌گشايد، با معجزه قلم روايت مي‌كند.
نويسنده در اين کتاب به خوبي با استفاده از آیات قرآنی و روایات و احادیث ائمه، اشارات قوی و مستند به نشانه‌های ظهور منجی داشته و نيز ارتباط برخي از آن‌ها را با كتاب مقدس انجيل و عيسي مسيح به خوبي ذكر كرده است.
اين داستان، اثری است درخور توجه، از این روی که توانسته است ادیان الهی، کتاب نورانی قرآن، تشیع و اسلام، نشانه‌های آخرالزمان، یاران حضرت حجت (عج الله تعالي فرجه الشريف)، زندگی و سیره ائمه عليه‌السلام و ...  را در قالب داستان معرفي کند.
ديدار در هايد پارك از جمله آثاري است که با نگاهی نو و اثربخش، به موضوعاتی چون: مکتب شیعه، روابط انسانی، فضایل اسلامی، علائم ظهورحضرت مهدی (عج الله تعالي فرجه الشريف) و نشانه‌های آخرالزمان می‌پردازد.

کتابخوان دی ماه 98 کتابخانه وحدت پاوه

نویسنده مطلب: کتابخانه وحدت

کتابخانه وحدت

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...