نشست های کتابخوان چهارشنبه های کتابی کتابخانه وحدت

نشست های کتابخوان چهارشنبه های کتابی کتابخانه وحدت

نشست کتابخوان کتابخانه ای (معرفی کتاب) مهر ماه کتابخانە عمومی وحدت روز چهارشنبه 25 مهر ماه راس ساعت 15 در محل سالن مطالعه برگزار شد.

?این نشست که به معرفی کتاب اختصاص داشت با حضور علاقه مندان و متخصصان حوزه های مختلف اجتماعی تشکیل شد ?

در این نشست کتابهایی در حوزه های مختلف توسط آقایان دکتر برهان الدین ولدبیگی، آقای دکتر ماکوان بهرام زاده و خانم زریان رحمانی معرفی شدند و توسط افراد حاضر در جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفتند.

شایان ذکر است معرفی کتاب ایجاد نوعی از شناخت درباره کتاب به منظور علاقه مند کردن دیگران به خواندن کتاب است که شامل موارد ذیل می‌باشد:

•اطلاعاتی درباره¬ی نویسنده¬ی اثر (5 % ) : اطلاعاتی کلی درباره¬ی نویسنده، دیدگاه¬های علمی، فلسفی و احتمالاً سیاسی و نام آثار دیگر وی.

•خلاصه¬ای عمومی از اثر (5 % ) : خلاصه¬ای از موضوع بحث کتاب با همان نگاه معرفی و نقد با مطرح کردن ایده های اصلی و مهم کتاب.

• تز و ایده¬ یا ایده های اصلی نویسنده¬ی کتاب در این اثر یا نتیجه¬گیری وی (35 % ): نکته¬ی اصلی و محوری که مولّف قصد پرداختن به آن را داشته است.

•ایده¬ی معرفی کننده کتاب درباره¬ی رویکرد و ایده¬ی مولف (35 % ): موافقت یا مخالفت معرفی کننده با ایده¬ی مولف و دلائل آن (نوعی از نقد محتوایی با توجه به محورهای مطرح شده فوق الذکر(

•تفاوت ایده های اصلی نویسنده با ایده های گذشته وی یا دیگران در همان موضوع. (10%)

•ارائه موارد کلی و توصیفی کتاب (10% ) طرح کلیات کتاب مانند : عنوان، قطع کتاب، تعداد صفحات، نوع جلد، ناشر، محل نشر، تعداد چاپ و غیره.

گفتنی است نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای باهدف افزایش ضریب نفوذ نشست‌های کتاب‌خوان و سهولت بهره‌مندی آحاد مردم؛ در کتابخانه‌ها برگزار می‌شود؛ در این جلسات نویسندگان، شخصیت‌های فرهنگی عضو کتابخانه، اعضاء کتابخانه‌های عمومی، سایر علاقه‌مندان و افرادی که تمایل به شرکت در بحث را دارند، به ارائه بحث های مستند و معرفی کتاب های مرتبط با موضوع می پردازند.

نشست بعدی کتابخوان که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد

منتظر حضور شهروندان در نشست های کتابخانه و ایجاد فرصت گفتگو و تبادل نظر علمی هستیم

نویسنده مطلب: کتابخانه وحدت

کتابخانه وحدت

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...