نشست کتابخوان کتابخانه ای ویژه

نشست کتابخوان کتابخانه ای ویژه

نشست کتابخوان کتابخانه ای (معرفی کتاب) شهریور ماه کتابخانە عمومی وحدت  ویژه عید قربان تا غدیر  روز سه شنبه 6 شهریور ماه راس ساعت 16 با معرفی کتابهایی در این حوزه در محل سالن مطالعه برگزار شد.

?این نشست که به معرفی کتاب اختصاص داشت با حضور علاقه مندان و متخصصان حوزه های مختلف اجتماعی تشکیل شد ?

نشست ویژه وحدت پاوه

شایان ذکر است معرفی کتاب ایجاد نوعی از شناخت درباره کتاب به منظور علاقه مند کردن دیگران به خواندن کتاب است که شامل موارد ذیل می‌باشد:

•اطلاعاتی درباره¬ی نویسنده¬ی اثر (5 % ) : اطلاعاتی کلی درباره¬ی نویسنده، دیدگاه¬های علمی، فلسفی و احتمالاً سیاسی و نام آثار دیگر وی.

•خلاصه¬ای عمومی از اثر (5 % ) : خلاصه¬ای از موضوع بحث کتاب با همان نگاه معرفی و نقد با مطرح کردن ایده های اصلی و مهم کتاب.

• تز و ایده¬ یا ایده های اصلی نویسنده¬ی کتاب در این اثر یا نتیجه¬گیری وی (35 % ): نکته¬ی اصلی و محوری که مولّف قصد پرداختن به آن را داشته است.

•ایده¬ی معرفی کننده کتاب درباره¬ی رویکرد و ایده¬ی مولف (35 % ): موافقت یا مخالفت معرفی کننده با ایده¬ی مولف و دلائل آن (نوعی از نقد محتوایی با توجه به محورهای مطرح شده فوق الذکر(

•تفاوت ایده های اصلی نویسنده با ایده های گذشته وی یا دیگران در همان موضوع. (10%)

•ارائه موارد کلی و توصیفی کتاب (10% ) طرح کلیات کتاب مانند : عنوان، قطع کتاب، تعداد صفحات، نوع جلد، ناشر، محل نشر، تعداد چاپ و غیره.

گفتنی است نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای باهدف افزایش ضریب نفوذ نشست‌های کتاب‌خوان و سهولت بهره‌مندی آحاد مردم؛ در کتابخانه‌ها برگزار می‌شود؛ در این جلسات نویسندگان، شخصیت‌های فرهنگی عضو کتابخانه، اعضاء کتابخانه‌های عمومی، سایر علاقه‌مندان و افرادی که تمایل به شرکت در بحث را دارند، به ارائه بحث های مستند و معرفی کتاب های مرتبط با موضوع می پردازند.

نشست بعدی کتابخوان که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد

منتظر حضور شهروندان در نشست های کتابخانه و ایجاد فرصت گفتگو و تبادل نظر علمی هستیم

نویسنده مطلب: کتابخانه وحدت

کتابخانه وحدت

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...