معرفی کتاب ماموستا

معرفی کتاب ماموستا

کتاب «ماموستا» بیانگر تاریخ انقلاب اسلامی در غرب کشور است

این کتاب در برگیرنده زندگی نامه و خاطرات ماموستا ملاقادر قادری، شخصیتی بزرگ و فرزانه در انقلاب اسلامی ایران است که مورد اعتماد امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بودهاند که بخشی از تاریخ غرب کشور در ایام انقلاب، جبهه و جنگ و حال حاضر در این کتاب بیان شده است.

تجلیل از کتاب ماموستا توسط مدیرکل استان کرمانشاه


ماموستا ملا قادر قادری از جمله کسانی است که در دوران شکستن حصر پاوه، مجاهدتهای فراوانی را انجام داد و کتاب خود را تاریخ مردم پاوه میداند که رشادت، فداکاری، مقاومت و ایستادگی مردم این دیار را نشان می‎دهد. چندی پیش ماموستا این کتاب را به رهبر معظم انقلاب اهدا کرد.
  کتاب "ماموستا" حاصل 200 ساعت مصاحبه با "ملا قادر قادری" امام جمعه پاوه است که به قلم "علی رستمی" نگارش و توسط انتشارات سوره مهر به بازار عرضه شده است.

"ماموستا ملا قادر قادری" از جمله کسانی است که در دوران شکستن حصر پاوه ، مجاهدتهای فراوانی را انجام داد و کتاب خود را تاریخ مردم پاوه میداند که رشادت، فداکاری، مقاومت و ایستادگی مردم این دیار را نشان می دهد. چندی پیش ماموستا این کتاب را به رهبر معظم انقلاب اهدا کرد.

در دفاع مقدس نیروهای بومی کردستان خالق صحنههای متفاوت با رشادتی غیر قابل وصف در خطوط نبرد بودند. صادقانه کنار دیگر رزمندگان میجنگیدند؛ رزمندگانی که از گوشهگوشۀ کشور برای مقابله با دشمن متجاوز بعثی خود را به مرز مریوان رسانده بودند. شرح زندگی پیشمرگان قانع و فارغالبال، که از دنیای ما به جز لباس محلی و برنویی که گاه از پدران به آنان رسیده بود، نه به فیلم میآید و نه قلمی توان ترسیمش را دارد. ولی نگاه کنجکاوانۀ من همۀ آنها را رصد میکرد.

نویسنده مطلب: کتابخانه وحدت

کتابخانه وحدت

پاسخ دهید

1 نظر

شهروند  ۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۰۹:۳۴:۱۹

کتاب ماموستا کتاب سختیها و مشکلاتی است که بر سر مردم مرزنشین کرد در دوران جنگ آمده است.