اولین نشست کتاب‌خوان ویژه اقشار فرهنگی شهرستان پاوه

اولین نشست کتاب‌خوان ویژه اقشار فرهنگی شهرستان پاوه

اولین جلسه کتاب‌خوان ویژه فرهنگیان پاوه، با مشارکت اداره آموزش و پرورش و اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان پاوه در کتابخانه عمومی وحدت پاوه برگزار شد.

 در ادامه سلسله نشست های کتابخوان کتابخانه عمومی وحدت که از ابتدای سال 1395 آغاز شدند اولین نشست کتاب‌خوان ویژه فرهنگیان پاوه سال 1396،با مشارکت و مدیریت فرهنگیان آموزش و پرورش و اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان پاوه در روز چهارشنبه ۳خرداد ماه ۹۶در محل کتابخانه عمومی وحدت پاوه برگزار شد.

در ابتدای نشست رحمت محمدی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه؛ ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان در نشست کتاب‌خوان، نقش اداره آموزش و پرورش و قشر فرهنگی را با توجه به رسالت اصلی آنها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار مهم دانست و گفت: بر این اساس اولین نشست اقشاری را با مشارکت فرهنگیان عزیز آغاز می کنیم باشد که ثمره مثبت آن را در آینده در مدارس و در سطح جامعه شاهد باشیم.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه، فرماندار و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاوه، که زمینه تقدیر و تشکر از فرهنگیان فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی را در این نشست فراهم نموده اند، از کلیه صاحب نظران و اندیشمندان،فرهنگیان و آحاد جامعه در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به شرکت فعال در نشست های کتابخانه های عمومی پاوه دعوت بعمل آورد.

در ادامه جلسه مهدی عبدی، از اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان پاوه، ضمن ارزشمند دانستن نشست های کتاب‌خوان در جهت توسعه و پیشرفت فرهنگی جامعه، وجود این نشست ها را برای روشنگری و گفتگو های جامعه ساز مفید دانست.

فاروق یوسفی، عضو انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان پاوه؛ در سخنانی نقش و جایگاه کتاب و قلم را در جهت ارتقای سطح فرهنگی جامعه کلیدی دانست و برگزاری این نشست ها را مایه امیدواری برای بهتر زیستن جامعه در آینده دانست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کار فرهنگی کاری سخت و طاقت فرساست که نتیجه آن در دراز مدت مشاهده خواهد شد، گفت: نقش و رسالت نخبگان و جامعه فرهنگیان پاوه مهم و شایان توجه است،

یوسفی مشارکت بیشتر و فعالانه شهروندان پاوه ای را در امر مطالعه و کتاب خوانی خواستار شد.

مختار برزگرفرد، مدیر آموزش و پرورش پاوه، در سخنانی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نشست ها، جایگاه کتاب و مطالعه را دارای منزلت حقیقی در ساختن جامعه های رو به جلو دانست و اشاره نمود: با تعمق علمی در جوامعی که سرانه مطالعه بالایی دارند به این نکته پی میبریم که ناهنجاریها و آسیب های اجتماعی ارتباط معکوسی با مطالعه دارند، بطور مثال آمار خشونت فردی و جمعی در سطح جامعه ای که سرانه مطالعه بالایی دارند، پایین است و سطح زندگی نسبتا مطلوبی دارند، بر این اساس شایسته است که در جامعه ما نیز با ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عمق گرا در بین کودکان و نوجوانان نسبت به آینده جامعه احساس مسئولیت کنیم.

مختار برزگرفرد، بهترین سن گسترش فرهنگ مطالعه را در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول دانست و در این راستا آمادگی آموزش و پرورش پاوه را برای هرگونه همکاری با اداره کتابخانه های عمومی پاوه اعلام نموده و از کلیه فرهنگیان گرانقدر دعوت به حضور فعال در نشست های کتاب‌خوان نمود.

در ادامه نشست فرهنگیان و معلمین پاوه‌ای در یک فضای علمی و گفتگو محور به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع مطالعه و کتاب پرداختند.

در این نشست 5 کتاب توسط پنج نفر از فرهنگیان معرفی شد، که مورد استقبال و نقد و بررسی شرکت کنندگان در این نشست قرار گرفت.

کتابهای معرفی شده در این نشست عبارتند از: «حکومت انتخابی» نوشته: جان استوارت میل، ترجمه: علی رامین، ارائه توسط: سیروس امین زاده؛ «نقد ادبی» نوشته: عبدالحسین زرین کوب، ارائه توسط: انور ولد بیگی؛ «تبار شناشی اخلاق» نوشته: ویلهلم نیچه، ترجمه:داریوش عاشوری، ارائه توسط: دکتر عادل رمضانی؛ «ناطور دشت» نوشته: جروم دیوید سالینجر، ترجمه: محمد نجفی، ارائه توسط: نگین پیر مغان؛ «در جستجوی جامعه بلند مدت(گفتگو با همایون کاتوزیان)» نوشته: کریم ارغنده پور، ارائه توسط: مسرور عبدالهی.

در پایان لوح تقدیریاز طرف امام جمعه، فرماندار و مدیریت آموزش و پرورش پاوه به فعالین فرهنگی حوزه کتاب و کتابخوانی اهدا شد.

نویسنده مطلب: کتابخانه وحدت

کتابخانه وحدت

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...