برگزاری سومین نشست کتابخوان کتابخانه قدس نوسود

برگزاری سومین نشست کتابخوان کتابخانه قدس نوسود

در ادامه سلسله نشست های کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه – کتابخانه عمومی قدس نوسود سومین نشست کتابخوان خود را در دیماه 95 در رده سنی کودک و نوجوان برگزار نمود.

 

در این نشست که با حضور نوجوانان علاقه مند به کتاب و کتابخوانی برگزار شد کتابهای زیر توسط حاضرین معرفی شدند:

*کتاب:مرد جوان و خیاط حیله گر*نویسنده:شراره وظیفه شناس     *معرفی‌کننده :کارن احمدی

*کتاب: رفیق و نارفیق     * نویسنده: محمد علی جعفری             * معرفی‌کننده: شادمان عزیزی

*کتاب: خوابت نمی برد خرس کوچولو       * نویسنده: مارتین وادل     * معرفی‌کننده: نوید کریمی

خلاصه کتابهای معرفی شده در این نشست:

*کتاب:مرد جوان و خیاط حیله گر

متن معرفی .......

«مرد جوان و خیاط حیله‌گر» برگرفته از داستانی از مولوی است که در آن جوانی از خودراضی و پرمدعا به شهری سفر می‌کند و در شرطی که می‌بندد، اسبش را می‌بازد. در آن شهر خیاطی بود که از پارچه مشتریان می‌دزدید و جوان با مشتری‌ها شرط می‌بندد که نگذارد خیاط از پارچه‌اش بدزدد. اما شرط را می‌بازد و اسبش را نیز به آنها می‌دهد و دیگر چیزی برایش باقی نمی‌ماند. این کتاب به مناسبت هشتصدمین سال تولد مولانا برای گروه سنی «ب» و «ج» به چاپ رسیده است."

*کتاب: رفیق و نارفیق     

متن معرفی .......

یک روز دو تا رفیق تصمیم گرفتند با هم سفر کنند تا ‏اینکه جایی برای خود کاری دست و پا کنند. در راه ‏سفر، یکی از آنها هرچه که داشت با دیگری قسمت کرد، ‏اما وقتی نوبت آن یکی شد، هرچه که داشت برای خود ‏برداشت و رفت و رفیقش را تنها و گرسنه رها کرد. ‏سرگذشت این دو رفیق و پاداش درستی و نادرستی را ‏همراه تصاویر ساده و زیبا می‌توانید در این کتاب ‏بخوانید.‏‏«مجموعه مرز پرگهر» تلاشی است برای بازگویی داستان‌های ‏مناطق گوناگون ایران، هم به زبان فارسی و هم به ‏گویش ویژه هر منطقه، با تصاویری متناسب با طبیعت و ‏فرهنگ آن منطقه. دست اندرکاران این مجموعه ‏امیدوارند، به رغم کمبود منابع مکتوب و معتبر درباره ‏صحت گویش‌های ایرانی و دیگر کاستی‌ها، کوشش آنان موجب ‏آشنایی هرچه بیشتر مردم با فرهنگ مناطق گوناگون این ‏سرزمین شود.‏

*کتاب: خوابت نمی برد خرس کوچولو      

متن معرفی .......

شب است. خرس کوچولو به رختخواب رفته است تا بخوابد و خرس بزرگ کتاب می‌خواند. اما خرس کوچولو خوابش نمی‌برد و مرتب خرس بزرگ را صدا می‌زند و از تاریکی شکایت دارد. خرس بزرگ برایش چراغ می‌آورد تا مشکل او را حل کند. اما باز خرس کوچولو او را صدا می‌زند.

بارها این اتفاق می‌افتد و هر بار خرس بزرگ با حوصله کتاب مورد علاقه‌اش را بر زمین می‌گذارد و به خواسته‌ی خرس کوچولو توجه می‌کند. اما فقط مشکل تاریکی نیست که مانع خوابیدن خرس کوچولو می‌شود. بالاخره خرس بزرگ او را بغل می‌کند و توی تاریکی شب می‌رود تا ماه و ستارگان را به او نشان دهد. اما چیزی نمی‌گذرد که خرس کوچولو در آغوش گرم خرس بزرگ به خواب می‌رود.

این کتاب اولین جلد از مجموعه‌ی پنج جلدی قصه‌های خرس کوچک و خرس بزرگ است. تصاویر رنگی زیبا، خوش آب و رنگ و جذاب کتاب به خوبی عواطف و احساسات شخصیت‌های حیوانی داستان را می‌نمایانند و متن ساده و روان آن، به موضوع نیاز کودکان به محبت و توجه به آنان برای خواب آرام و خوش می‌پردازد. کتاب برای خواباندن کودکان و آرامش بخشیدن به آنان مفید است و به نیازهای روحی­-روانی کودکان در ترس از تاریکی، درک خواسته‌های آنان در هنگام خواب، نیاز به محبت، خواندن کتاب و... می پردازد. خرس بزرگ می‌تواند پدر یا مادر باشد و در نتیجه مناسب کودکان تک والد است. نویسنده برنده‌ی جایزه هانس کریستین اندرسن است و این کتاب‌ها برنده‌ی جوایزی چون دیپلم افتخار کتاب‌های برگزیده‌ی پدران و مادران و انجمن کتاب ماه کودکان آمریکاست

نویسنده مطلب: کتابخانه وحدت

کتابخانه وحدت

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...