تجلیل از خادمان و فعالان کتاب و کتابخوانی

تجلیل از خادمان و فعالان کتاب و کتابخوانی

از فعالان و خادمان کتاب و کتابخوانی شهرستان پاوه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مسجد قبای پاوه تجلیل به عمل آمد. 

26 آبان ماه  با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین بعد از کلاس هفتگی تفسیر قرآن و اخلاق حاج ماموستا ملا قادر قادری از فعالان و خادمان کتاب و کتابخوانی شهرستان پاوه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی  تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

در این برنامه حاج ماموستا قادری به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ضمن تبریک هفته کتاب به ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و گفت : با وجود فضای مجازی میزان علاقمندی به مطالعه کتاب کاهش یافته است اما لازم است کتاب و کتابخوانی فراموش نشود. و همه برای توسعه و ترویج  این فرهنگ گام برداریم.

دکترهدایت محمودی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه با اشاره به اهمیت آموختن در دین مبین اسلام گفت: خداوند متعال در اولین آیه نازل شده بر پیامبر(ص) ایشان را امر به آموختن میکند و خداوند به احترام دانش اندوزی است که به قلم و آنچکه مینویسد قسم یاد میکند.

وی افزود : حضرت محمد(ص) نیز به پیروی از معبود خویش همواره مسلمین را در احادیث و روایات مختلف تشویق به علم آموزی مینمایند و میفرماید:اطلبو العلم من المهد الی اللحد و یا در حدیثی دیگر کتاب را بوستان علما دانسته و میفرمایند: الکتب بساتین العلماء.

محمودی در ادامه هدف از برگزاری مراسم تقدیر از فعالان و خادمان کتاب و کتابخوانی را فرهنگ سازی درجهت تعمیم و نهادینه نمودن فرهنگ مطالعه و احترام به دانش اندوزی ذکر کرد و گفت : برگزاری چنین مراسماتی هر چند محدود و مختصر می تواند عامل انگیزشی مناسب و مثبتی درجهت تشویق عامه به ویژه کودکان و نوجوانان بسوی کتابخوانی باشد.

در پایان از برگزیده گان بخشهای مختلف کتاب و کتابخوانی تجلیل به عمل آمد.

کتابخوانان برگزیده :

خانم سارینا بگامیری با ۹ سال سن با مطالعه ۳۷ جلد کتاب به عنوان کوچکترین کتابخوان برگزیده  ، آقایان پیام قادری ، فرشته سلیمی ، آرام سلیمی ، صبا خالدی، پروین کریم خواه.

اهداء کنندگان کتاب :

سید یونس صادقی که برادر وی به نمایندگی از ایشان لوح سپاس را دریافت کرد .

صدیق احمدی پدر مرحوم فرشاد احمدی (لازم به ذکر است مرحوم فرشاد احمدی از جوانان با اخلاق و خوش آتیه دیارمان بودند که براثر سانحه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کردند و پدر گرامی ایشان تمام کتابهای مرحوم فرشاد احمدی را به کتابخانه عمومی اهداء کردند که ارزش این کتابها مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیون ریال بود که بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است (روحش شاد) ).

یاوران کتابخانه :

خانم معصومه عبدی بخاطر تشویق و ترغیب افراد به ویژه دانش آموزان برای عضویت در کتابخانه و مطالعه کتاب .

آقای امید صفری  کمک کار کتابخانه

مولفین برتر:

آقای باقی شفیعی که سواد خواندن و نوشت ندارد ام سرودهای وی در قالب کتاب هه وار گه صیاد انتشار یافت .

آقای حسن قادری از چهرهای فرهنگی شهرستان با انتشار کتاب دین و دمکراسی .

آقای سعید احمدی فرهنگی و پژوهشگر برتر استان با انتشار کتاب تجلی اشعار حافظ در ادبیات کردی

کتابدار نمونه کتابخانه های مشارکتی :

ماموستا ملا بلال مرادی که در زندان پاوه مسئول کتابداری بوده است.

کارمندان کتابخانه های عمومی پاوه و بخشهای نوسود و باینگان: به تعداد ۱۲ نفر بودند که در ادامه از مساعی آنان تجلیل به عمل آمد. خانم ها: شهلا رجبی، شیما فرهادی، یسرا رحمانی و زهرا قادریان.  آقایان: ماموستا ملااحمد مبارکشاهی، ادریس رحمانی، مختار رستمی، پیام حسن زاده، پیمان سپنجی، سعدی صادقیان، یوسف امینی نیا و رحمت محمدی.

نویسنده مطلب: کتابخانه وحدت

کتابخانه وحدت

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...