در ادامه: دیدار با فرماندار پاوه

در ادامه: دیدار با فرماندار پاوه

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در دیدار با فرماندار شهرستان پاوه،

کتابخوانی و توجه به مطالعه نباید در توسعه استان مغفول بماند علیرضا شایق در دیدار با پرویز ایده پور فرماندار شهرستان پاوه گفت: کتابخوانی و توجه به مطالعه نباید به دلیل کمبود منابع مالی در توسعه استان معفول بماند.

در این دیدار شایق ضمن اشاره به موقعیت پاوه به عنوان یکی از فرهنگی ترین شهرهای اورامانات، نیاز این شهرستان به توسعه کتابخانه های عمومی را بسیار مهم دانست و گفت: در این راستا آمادگی داریم با توجه به پراکندگی جمعیت شهری پاوه، علاوه بر راه اندازی کتابخانه های جدید کتابخانه های موجود را متناسب با نقشه جمعیتی شهر جا به جا کنیم.

شایق ضمن ابراز نگرانی از پائین بودن سرانه های کتابخوانی در استان گفت: یکی از مشکلات موجود کمبود منابع مالی است که سبب می شود در توسعه استان فرهنگ مطالعه و کتابخوانی مغفول بماند.

شایق با تشکر از توجه ویژه فرماندار محترم پاوه و مسئولان شهرستان به کتابخانه های عمومی و فرهنگ مطالعه ابراز امیدواری کرد کار ساخت کتابخانه مرکزی پاوه هرچه سریعتر با تامین اعتبار مناسب و توجه ویژه فرماندار محترم آغاز شود.

شایق کتابخانه های روستایی را یکی از فرصت های ترویج فرهنگ مطالعه خواند و اضافه کرد: آمادگی داریم در صورتی که شرایط و ضوابط قانونی نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت راه اندازی کتابخانه روستایی فراهم شود نسبت به راه اندازی کتابخانه های روستایی اقدام کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، پاوه را دارای پتانسیل های لازم جهت تبدیل شدن به عنوان مرکز فرهنگی منطقه دانست و تصریح کرد: توجه به آثار نویسندگان بومی و حمایت از نشر و معرفی آنها موضوعی است در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

در ادامه این دیدار پرویز ایده پور فرماندار شهرستان پاوه نیز با تقدیر از حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در شهرستان پاوه، یکی از مسائل مهم برای جامعه را کتابخوانی عنوان کرده و گفت: در کشور ما باید به کتاب و کتابخوانی توجه بیشتری شود چراکه یکی از عناصر اصلی توسعه جامعه کتاب و کتابخوانی است.

وی توسعه دانش و افزایش علم را با کتاب خوانی ملازم دانست و ابراز داشت: امروزه کتاب های الکترونیک باید مورد توجه قرار گیرد زیرا نیاز جامعه به این سمت و سو گرایش پیدا کرده است.

ایده پور در انتها ضمن اشاره به لزوم هزینه دولت برای توسعه کتاب و کتابخوانی آمادگی خود را برای پیگیری احداث کتابخانه مرکزی پاوه اعلام کرد.

نویسنده مطلب: کتابخانه وحدت

کتابخانه وحدت

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...