سفر مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه به شهر هزار ماسوله

سفر مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه به شهر هزار ماسوله

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در دیدار با کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه،

علیرضا شایق مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در دیدار کتابداران کتابخانه وحدت و بعثت شهرستان پاوه گفت: در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید نگاه و سنت پیامبر گونه داشت.

علیرضا شایق در این دیدار ضمن اشاره به روایت امام علی علیه السلام در توصیف پیامبر(ص) که ایشان را طبیبی دوار معرفی نموده اند گفت: فعالیت فرهنگی اگر ادامه راه انبیاء علیهم السلام باشد باید از روش ایشان هم الگو بگیرد و کتابدار باید به سراغ مخاطب برود، نه آنکه منتظر مخاطب بماند.

وی حرکت موثر کتابداران را مهم خواند و معرفی عناوین اثرگزار، شبکه سازی و استمرار علاقه و انگیزه مخاطبان را موجب ترویج کتاب و کتابخوانی خواند و افزود: کتابداران باید با شناخت درست محیط و نیازمندی های جامعه خود به گسترش مطالعه کمک کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه توسعه و ترویج کتابخوانی را از اهم فعالیت های کتابداری برشمرد و ادامه داد: کتابداری در واقع فراتر از یک شغل ساده است و کتابدار باید یک کتاب شناس و فردی آشنا به منابع تخصصی رشته های مختلف علمی باشد.

شایق تهاجم فرهنگی را آفتی خواند که کتابداران می توانند در درمان آن بسیار موثر باشند و ابراز داشت: توجه به موارد پیش گفته در شهرستان پاوه زمانی برجسته تر می شود که بدانیم پاوه یکی از فرهنگی ترین شهرهای منطقه اورامانات است و پتانسیل فرهنگی مردم آن درخور توجه است.

وی در انتهای صحبت های خود یکی از شاخصه های بارز فرهنگی پاوه را وجود نویسندگان فعال دانست و تصریح کرد: تجهیز کتابخانه های عمومی به منابع و کتب نویسندگان محلی و بومی از برنامه های در دست اقدام است و کتابداران در جهت معرفی این آثار باید فعالانه تلاش کنند.

نویسنده مطلب: کتابخانه وحدت

کتابخانه وحدت

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...