پیشنهاد مطالعه به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری

پیشنهاد مطالعه به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری

همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم، اداره کل امور فرهنگی نهاد پوستر معرفی مجموعه کتاب های این معلم شهید را با عنوان «مرتضی مطهری» منتشر کرد.(دانلود پوستر)

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اداره کل امور فرهنگی نهاد همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم، اداره کل امور فرهنگی نهاد پوستر معرفی مجموعه کتاب های این معلم شهید را با عنوان «مرتضی مطهری» منتشر کرده است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی سراسر کشور این کتاب ها را امانت گرفته و مطالعه کنند.

توضیحات بیشتر پوستر  به این شرح می باشد:

در این پوستر گلچینی از بهترین های حوزه نشر به شرح ذیل به مخاطبین فرهیخته و کتاب خوان معرفی می شود:

  • کتاب"استاد در کلام رهبر، مجتبی پیر هادی، صدرا" مجموعه ای از گفته ها و خاطرات مقام معظم رهبری دام عزه درباره شخصیت و آثار استاد شهید مطهری است.
  • کتاب" استاد مطهری(از مجموعه چلچراغ )، محسن مومنی، انتشارات مدرسه " در بردارنده داستانی از کودکی استاد مطهری و سرگذشت زندگی ایشان میشود.
  • کتاب" اسلام و نیازهای زمان، مرتضی مطهری، صدرا" در ارتباط با شبهات و مسائل پیرامون اندیشه و احکام اسلامی متناسب با نیازهای زمان و شرایط مختلف است.
  • کتاب" آزادی معنوی، مرتضی مطهری، صدرا" شامل مساله آزادی معنوی و ارتباط آن با آزادی اجتماعی و گفتارهایی در زمینه خودسازی و تزکیه نفس است.
  • کتاب" جاذبه و دافعه علی(علیه السلام )، مرتضی مطهری، صدرا" در برگیرنده شرایط و ویژگی های نیروی جاذبه و دافعه داشتن اهل ایمان، با الگو قرار دادن علی علیه السلام در این زمینه است.
  • کتاب" سیاست و حکومت (مجموعه چلچراغ حکمت)، محمد حسن قدردان، کانون اندیشه جوان" اندیشه سیاسی اسلام و شبهات پیرامونی آن را مبتنی بر اندیشه استاد مطهری مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد.
  • کتاب" حکمت ها و اندرز ها (دوره دو جلدی)؛ اثر: شهید مطهری؛ انتشارات صدرا" مجموعه مقالات استاد مطهری برای آشنایی با فرهنگ اسلامی، راه و رسم زندگی و دستورات اسلام در این زمینه است.
  • کتاب" داستان و راستان (دوره دو جلدی)، مرتضی مطهری، صدرا" داستان های قرآنی را برای کودکان و بزرگسالان با زبانی ساده و روان ارائه کرده است . این داستان ها علاوه برآن که عملا" می توانند راهنمای اخلاقی و اجتماعی سودمندی باشند؛ خواننده را با حقیقت و تعلیمات اسلامی آشنا می کنند

 

نویسنده مطلب: کتابخانه وحدت

کتابخانه وحدت

پاسخ دهید

1 نظر

باران کوثری  ۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۱۰:۲۵:۵۹

مطهری واقعا استاد برجسته ای بود .یادش گرامی