جلسه مشترک انجمن خیرین کتابخانه ساز با انجمن کتابخانه های عمومی

جلسه مشترک انجمن خیرین کتابخانه ساز با انجمن کتابخانه های عمومی

در تاریخ 31 تیر ماه 93 جلسه مشترک انجمن خیرین کتابخانه ساز با انجمن کتابخانه های عمومی به ریاست فرماندار محترم شهرستان جناب آقای ایده پور در محل سالن جلسات فرمانداری پاوه تشکیل شد.در آغاز جلسه آقای محمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گزارش مفصلی از عملکرد کتابخانه ها از تیر ماه 92 لغایت تیر 93 به صورت نمودار ارائه و توضیحاتی پیرامون نمودارها و شاخص ها بیان نمودند.

ایشان همچنین به استناد نقشه راه کتابخانه های عمومی و سند چشم انداز نظام درایران 1404 به موانع و مشکلات جدی که در زمینه ی فضا و سرانه کتاب در شهرستان وجود دارد مطالبی بیان نمودند. و خواستار اقدامی جدی از سوی فرماندار محترم شهرستان در این زمینه شدند.

آقای مصلح قادری مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه ساز پاوه به ایجاد ایستگاه های مطالعه در دهیاری های نوسمه، سریاس و شمشیر و مراکز درمانی ساختمان پزشکان و بیمارستان قدس اشاره کردند و خاطر نشان ساختند ایجاد این ایستگاه ها در سطح شهر و رسانه ها جو مطلوبی را به وجود آورده و خواستار حمایت آقای فرماندار در خصوص تداوم این طرح شدند.

آقای یوسفی رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین گزارش کاملی از اقدامات انجمن خیرین از بدو تاسیس تا کنون ارائه دادند.

آقای کیهان محی الدین زاده رئیس شورای شهرستان قول مساعدت و همکاری بیشتر با انجمن را در زمینه پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی را دادند.

در ادامه آقایان دکتر مصطفی جوانرودی رئیس دانشگاه پیام نور، خانم ملیحه جراحزاده مشاور امور بانوان فرماندار، آقای دکتر هدایت محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای مهدی عبدی عضو شورای اسلامی شهر مطالبی را در خصوص ارتباط کتابخانه و دانشگاه، ایجاد مراکز عرضه کتاب در بازارچه های مرزی،برگزاری مراسم تجلیل از اهل قلم شهرستان ، مشارکت دادن بخشداری ها و دهیاری ها در زمینه فعالیت های کتابخانه و تشویق و ترغیب آنان و پیگیری اعتبار ساخت پروژه کتابخانه بانه وره، ایراد نمودند.

در پایان جناب آقای پرویز ایده پور  فرماندار محترم شهرستان ضمن تشکر از حضور حد اکثری اعضا بیان داشتند جلسات انجمن کتابخانه های عمومی یک مزیت اساسی نسبت به سایر جلسات شهرستان دارد و آن هم این است که جلسات انجمن کتابخانه نسلهای آینده شهر را هم پوشش دهد. و بیان داشتند از آیتم های توسعه و پیشرفت هر جامعه مقوله کتاب و کتابخوانی و مطالعه است.لذا حتی المقدور خواسته های مطرح شده اعضای انجمن در خصوص پروژه بانه وره و افزایش اعتبار و بودجه کتابخانه ها و خرید ملزومات اساسی کتابخانه در برنامه ریزی های آینده مد نظر فرمانداری خواهد بود و سعی خواهیم کرد از محل اعتبارات نفت و گاز که در سال جاری اعلام می گردد و یا در اعتبارات سال آینده جهت رفع نواقص و خواسته های مطرح شده اقداماتی به عمل بیاوریم. ایشان همچنین از پیشنهاد اعضا در خصوص برگزاری مراسم و دیدار با خیرین شهرستان استقبال کردند و خواستار کمک از درآمدهای مرزی برای کتابخانه شدند و در خاتمه  خواستار برگزاری نمایشگاههای کتاب که مورد پسند نسل جدید باشد شدند و پیگیری ساخت ایستگاههای مطالعه با نام کارگران جان باخته در ساخت پروزه سد داریان شدند.

 

نویسنده مطلب: کتابخانه وحدت

کتابخانه وحدت

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...