تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز پاوه

تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز پاوه

ماموستا ملاقادر قادری : کتاب اگر در هر مکتب و دینی غریب باشد در مکتب ما غریب نیست.

ماموستا ملاقادر قادری در جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز که در محل سالن جلسات فرمانداری پاوه تشکیل شده بود با برشمردن اهمیت کتاب در اسلام افزود: کتاب اگر در هر مکتب ودینی غریب باشد در مکتب ما غریب نیست، وی با ذکر دیدگاه و نگرش مشاهیری از ملیت هایفارس؛ عرب و کرد زبان به تأثیرات مثبت انس با کتاب در جوامع مترقی تأکید نمود.

 

امام جمعه پاوه در ادامه تصریح نمود: مطالعه زمینه ساز آگاهی است اگر مطالعه وجود نداشته باشد شناخت از مسایل سیاسی، اجتماعی و … محیط اطراف به سهولت فراهم نمی گردد.

ملا قادر قادری به تفصیل به علل و عوامل کاهش مطالعه  در منطقه پرداخت و در ادامه افزود متأسفانه تشویق و ترغیب در این زمینه آنطور که شایسته و بایسته باشد وجود ندارد.

وی به منظور فرهنگ سازی و آشتی با کتاب به مسئولین امر توصیه نمود از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی باید بهره بجویند برای مثال در مسابقات تیراندازی، قرائت قرآن، فعالیت های آموزش و پرورش و … کتاب هایی به عنوان جایزه اهدا نماییم.

امام جمعه پاوه در ادامه عنوان نمود هر کاری هزینه ی خاص خود را دارد لذا برای ترویج کتابخوانی باید سرمایه گذاری نماییم. برای مثال قفسه های کتاب را درقهوه خانه ها، پارک ها، مساجد تعبیه نمودیم تا دیگران بتوانند به سهولت دسترسی بدان داشته باشند و از آن استفاده نمایند.

ماموستا ملا قادرقادری در ادامه با توجه به ظرفیت موجود شهرستان واستعداد وافر جوانان عنوان نمود برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به دلیل استعداد جوانان مان مأیوس نیستم اما در واقع در ارائه شیوه ها گله مندم.

فرماندارپاوه با اشاره به سابقه شهرستان به عنوان شهرستان فرهنگی ، مذهبی افزود با وجود تعداد کتابخانه، کتابخوان، آمادگی و ظرفیت فرهنگی مردم این جایگاه در شهرستان در جهت ارتقاء شاخص های مورد نظر وجود دارد.

خدرویسی در ادامه بر حفظ وضعیت موجود در وهله ی اول و کسب رتبه های برتر در مراحل بعدی اشاره نمود، ایشان با ذکر مصادیق تصریح نمود ظرفیت کارهای بزرگ در این شهرستان مشهود است.

حاج حسین خدرویسی در ادامه ابراز امیدواری نمود با تأسیس هیئت مؤسس وهیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز بتوانند دامنه کار را گسترده تر از گذشته ارتقاء نمایند بنحویکه با دعوت ازصاحب نظران فرهنگیان ، روحانیون و خیرین میانگین سرانه عضویت در کتابخانه را افزایش یابد.

فرماندار پاوه در نهایت به بحث ۵/. % سهم شهرداری ها که قانون انجام آن را الزام نموده است مورد توجه قرار داد و از شهرداران شهرهای تابعه شهرستان درخواست نمود سهم مورد نظر را استخراج و به موقع پرداخت نمایند.

بهرامی کارشناس اداره کل کتابخانه های استان با تشریح وتبیین اهداف انجمن خیرین کتابانه ساز افزود:استان کرمانشاه رتبه اول در راه اندازی انجمن های خیرین کتابخوان ساز را در سطح کشور داراست.

رحمت محمدی رئیس انجمن کتابخانه پاوه با برشمردن بیلان فعالیت کتابخانه پاوه به جایگاه تفضیلی زیربنای استاندارد، سرانه کتاب و سرانه عضویت و مقیاسه شاخص های مورد انتظار شهرستان و استانی پرداخت و تشکیل انجمن را در جهت ارتقاء شاخص های مورد نظر برشمردند.

در نهایت بعداز بحث و تبادل نظر اعضای هیئت مؤسس و هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز پاوه به شرح ذیل انتخاب شدند.

اعضای هیئت مؤسس انجمن خیرین کتابخانه ساز پاوه:

محمدفاروق یوسفی، ملا احمد مبارکشاهی و رحمت محمدی 

اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز پاوه:

 محمدفاروق یوسفی: رئیس هیئت مدیره انجمن – مهدی عبدی : نائب رئیس هیئت مدیره – مصلح قادری :  مدیر عامل -  رحمت محمدی : خزانه دار – دکتر جزاء راهگان، 

ملا احمد مبارکشاهی و علی صالح اعضای انجمن انتخاب شدند.

 

نویسنده مطلب: کتابخانه وحدت

کتابخانه وحدت

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...