دیدار مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با فرماندار شهرستان پاوه

دیدار مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با فرماندار شهرستان پاوه

b

 

 مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در جریان بازدید از کتابخانه های عمومی پاوه دیداری صمیمی با فرماندار شهرستان پاوه داشتند؛ در این نشست حسین خدرویسی فرماندار پاوه با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی منطقه پاوه و اورامانات و همچنین اشاره به بافت فرهنگی و مذهبی مردم منطقه اعلام کرد : «شاهد ناهنجاری های بسیار کمی در شهرستان پاوه هستیم».

خدرویسی ضمن قدردانی از زحمات رحمت محمدی مسئول کتابخانه های شهرستان پاوه، متذکر اهمیت و لزوم بازدید از شهرستانها توسط مدیران استانی را بیان کرد و اظهار نمود : «این نوع مدیریت باعث شناخت نیازهای واقعی هر منطقه می شود».

خدرویسی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن به مذهب امام شافعی با تکیه بر ایجاد شبهات مذهبی در منطقه تقویت ساختارهای فرهنگی برای پاسداری از مذهب و پاسخگویی به شبهات را لازم و ضروری خواند.

در ادامه اسماعیل احمدی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز ضمن تشکر از دید فرهنگی و حمایتهای فرماندار از کتابخانه ها؛ منطقه پاوه و اورامانات را منطقه ی استراتژیک فرهنگی خواند و ابراز داشت : « فرهنگ و مذهب منطقه پاوه پتانسیل های لازم جهت حل مشکلات و شبهات فرهنگی را دارا می باشد».

احمدی ضمن تاکید بر گسترش کمی، گسترش کیفی را نیز حائز اهمیت دانست و اضافه کرد : «در مسابقات فرهنگی کتابخوانی، کتابخوانان پاوه ای همیشه می درخشند و دلیل این مهم نیروی انسانی با کیفیت و انگیزه و علاقه این نیروها است».

احمدی در ادامه افزود : «تلاش و تدبیر ما تهیه هر چه بیشتر منابع اهل تسنن مورد نیاز منطقه است و جهت این امر مهم کارگروهی تشکیل شده است»؛ وی ضمن اشاره به هجمه فرهنگی دشمن به منطقه ادامه داد : «باید هویت، فرهنگ و آداب منطقه حفظ شود و یکی از راهکارهای آن این است که کارگروه اورامان شناسی تشکیل و منابع جمع آوری  شود و در دسترس علاقمندان و محققین قرار گیرد».

در پایان احمدی به مشکلات کتابخانه های شهرستان از جمله ساختمان کتابخانه باینگان اشاره کرد و خواهان پیگیری موضوع گردید؛ در ادامه فرماندار پاوه اظهار کرد : «مشکل را بررسی خواهیم نمود».

نویسنده مطلب: کتابخانه وحدت

کتابخانه وحدت

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...