معرفی کتابخانه عمومی وحدت پاوه

کتابخانه عمومی وحدت پاوه سال 1346 تاسیس  شده است.

شرایط عضویت:

برای عضویت در کتابخانه به همراه داشتن مدارک زیر لازم است. قابل ذکر است با فراهم شدن امکان عضویت سراسری، می توان با عضویت در یک کتابخانه از امکانات سایر کتابخانه‌ها استفاده کرد.

* همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی

*  یک قطعه عکس 4*3

* تکمیل فرم ثبت نام

* پرداخت شهریه یک‌ساله

از طریق سامانه samanpl نیز می‌توان پیش ثبت‌نام را انجام داد و برای تحویل کارت و پرداخت حضوری شهریه به کتابخانه مورد نظر مراجعه نمود

بخش های کتابخانه:

بخش مخزن و امانت

مخزن


بخش امانت مهمترین بخش کتابخانه   شامل کتاب در تمامی موضوعات دانش بشری می‌باشد که به ده رده اصلی که هر کدام دارای زیر مجموعه‌هایی هستند، تقسیم شده است. کتابخانه عمومی وحدت نزدیک به 30 هزار نسخه منبع دارد. سیستم امانت این کتابخانه به صورت باز می باشد.

مراجعان می‌توانند با استفاده از سیستم جستجوی کتاب تعبیه شده در ورودی مخزن کتاب مورد نظر خود را جستجو نمایند

بخش مرجع

مرجع و نشریات


این بخش شامل کتابهای راهنمای کلی در دستیابی سریع به سوالات می باشد که شامل انواع مختلف منابع از جمله : دایره المعارف‌ها، فرهنگ‌ها، کتابشناسی‌ها، سالنامه‌ها، دستورنامه‌ها و... . کتابهای این بخش معمولاً چند جلدی می‌باشند و امانت داده نمی شوند و استفاده از آنها تنها در محل کتابخانه امکان پذیر می باشد.

بخش نشریات

این بخش شامل بیش از 100 عنوان نشریه در موضوعات  مختلف علمی، فرهنگی ، سیاسی ، هنری ، و سرگرمی و همچنین چندین عنوان روزنامه می باشد که این منابع نیز امانت داده نمی شوند  و در محل کتابخانه مطالعه می شوند.کلیه منابع این بخش بجز سه شماره اخیر به مراجعان به صورت رایگان هدیه داده می شود.

بخش کودک

کودک


بخش کودک کتابخانه عمومی وحدت  با فراهم نمودن فضایی مجزا، محیطی زیبا و دلنشین را برای کودکان و خدمت رسانی به این قشر از جامعه ایجاد کرده است. برنامه هایی از جمله: قصه خوانی، معرفی کتابهای کودک، بلندخوانی کتاب، شعر خوانی ، برگزاری جشن های کودک دعوت از مهدهای کودک جهت آشنایی هرچه بیشتر کودکان به کتابخانه و تشویق آنها به کتابخوانی و نصب عکس اعضای فعال در قظار اعضا و ... از فعالیت های این بخش می باشد

بخش اینترنت(کافی نت ایرانیان):

این بخش در سمت راست ورودی اصلی ساختمان واقع شده و خدماتی درزمینه های مختلف شامل  انجام تحقیقات دانشجویی و دانش آموزی، تایپ، پرینت،اسکن، ثبت نام های اینترنتی، انتخاب واحد دانشگاهها و ... به مراجعان ارائه می دهد.

شماره تماس کافی نت: 08346125899

بخش هورامان شناسی

بخش هورامان شناسی با هدف جمع آوری کتابها، مقالات و دست نوشته هایی در زمینه هورامان شناسی، و در اختیار گذاشتن این منابع برای استفاده پژوهشگران، نویسندگان، گردشگران و کسانی که به هر نحوی به این منابع رجوع خواهند کرد، تشکیل شده است.

در این زمینه منابع ارزشمندی فراهم‌آوری شده است. منابع این بخش نیز امانت داده نمی‌شوند و استفاده در محل انجام می گیرد.

بخش دیداری- شنیداری

به‌منظور گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و همچنین متنوع کردن خدمات کتابخانه‌ها برای استفاده مراجعان، بخش دیداری و شنیداری با استناد از دستورالعمل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این کتابخانه راه‌اندازی شده است.

کتاب‌های گویا و لوح‌های صوتی و تصویری در موضوعات مختلف در این بخش ارائه شده است. یک سیستم هم برای بازبینی لوح‌های ابم بخش تعبیه شده است.

تاکنون این بخش به 200 عنوان و 250 نسخه لوح دیداری و شنیداری تجهیز شده است.

نشست کتابخوان پاوه

نشست کتابخوان پاوه


کتاب خوان عنوان نشست هایی است که به منظور به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌گردد. این جلسه در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.

نشستهای کتابخوان چهارشنبه‌های آخر هر ماه برگزار خواهد شد.

اهداف:

· ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه

· اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده

· معرفی کتاب های مفید و کاربردی

· ارتقاء و توانمند سازی کتابداران از طریق مطالعه

· آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب

نرم‌افزار مدیریت کتابخانه سامان

این سامانه ، به عنوان شبکه جامع کتابخانه های عمومی کشور، امکان امانت، عضویت، و جستجو در کلیه کتابخانه های موجود در شبکه را برای کاربران خود به سهولت فراهم میکند. برخی از مزایای مهم سامانه به شرح زیر است:

* امکان جستجو در منابع کلیه کتابخانه های عمومی

* امکان تمدید و رزرو اینترنتی کتاب توسط عضو

* درخواست عضویت اینترنتی

نشانی کتابخانه:

پاوه- روبروی فرمانداری کتابخانه عمومی وحدت

تلفن : 08346125953