افتتاح ایستگاه مطالعه در دادگستری شهرستان پاوه

افتتاح ایستگاه مطالعه در دادگستری شهرستان پاوه

امام جمعه پاوه در جمع ریاست محترم دادگستری شهرستان، دادستان وقضات محترم، اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان، شهردار پاوه ،رئیس اداره ارشاد اسلامی وجمعی از پرسنل دادگستری شهرستان ودر جریان افتتاح ایستگاه مطالعه در دادگستری ضمن عرض خیرمقدم خدمت حاضرین به تکریم ایام فرارو(محرم الحرام) پرداخت و با ذکرتسلیت خدمت اهل ایمان به تشریح جایگاه واهمیت کتاب در اسلام پرداخت و کتاب و کتابخوانی را مقوله بسیار با اهمیتی در فرهنگ و تمدن کشورها دانست.

ماموستا ملاقادرقادری با نقل پیام هایی از بزرگان جامعه بلاخص رهبر معظم انقلاب تعمیم ، همگانی وفراگیر بودن کتابخوانی را برای عصر حاضر ارزشمند تفسیر نمود ودرادامه با گذری بر کلام بزرگانی دروصف کتاب گفت: : اگرما بخواهیم تمدنی داشته باشیم درهرشهری کتابخانه ای وجود نداشته باشد آن شهر متمدن نیست، و در جای دیگر: اگر در هر محله و شهری که کتابخانه دایر باشد درب زندانی بسته می شود. وی در ادامه با این تفاسیر پرداختن به فرهنگ کتاب وکتابخوانی را ضرورتی اجتناب ناپذیر در جامعه ی ما خواند.

 

ایشان گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه را موجب از بین رفتن ناهنجاریهای اجتماعی برشمرد وگفت: اکثر افرادی که به این مکان مراجعه می نمایند به نوعی مریض هستند و کتاب نیز برای افراد مریض شفاست .

 

ماموستا قادری ایجاد ایستگاه مطالعه را امری کیفی دانست و در این راستا از اهتمام انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان تقدیر نمودو در جهت اهمیت آن گفت: مقتضیات روال تشکیل پرونده مراجعینی وحجم فعالیت ها بنحوی است که اشخاص تا مراجعه به قاضی مدتی را در سالن انتظار به سر می برد ، حال اگر در این زمان  چند سطری را بخوانند، نیز  بسیار موثر و مفید واقع می شود.

 

امام جمعه پاوه ضمن توصیه به همکاران اداری خویش به فرهنگ مطالعه خواستار جایجای ممتد کتب موجود وتنوع بخشی به محتوی کتب مورد نظر  در هر دوره ی زمانی شد.

 

در ابتدا رحمت محمدی رئیس نهاد کتابخانه عمومی شهرستان به تاریخچه تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان در آبان ماه ۹۲ که با اهتمام فرماندار قبلی وارشاد وعنایت امام جمعه محترم اشاره نمود و افزود:درمدت یکسال فعالیت انجمن تاکنون ۱۲ جلسه تشکیل گردیده که در آن تعمیر وتوسعه کتابخانه های عمومی، ارتقاء فرهنگ کتاب وکتابخوانی، وتوسعه ایستگاه مطالعه را ازاهم اهداف کارکردی انجمن دانست .

وی به راه اندازی ایستگاه مطالعه در ۷ نقطه شهرستان پرداخت و افزود: با اهتمام انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان اینک نیز شاهد دایر نمودن ایستگاه مورد نظر  در ساختمان دادگستری شهرستان می باشیم..

 

در ادامه ریاست محترم دادگستری شهرستان جناب حاج آقا نظری با ذکر صلواتی بر نبی مکرم اسلام(ص) ایستگاه مذکور را افتتاح نمود و ادای نمازظهر به امامت امام جمعه محترم پاوه پایان بخش مراسم بود.

نویسنده مطلب: کتابخانه وحدت

کتابخانه وحدت

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...