پنجمین جلسه انجمن خیرین شهرستان پاوه تشکیل شد

پنجمین جلسه انجمن خیرین شهرستان پاوه تشکیل شد

هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان پاوه در راستای فعالیت های مدون کاری جلسه ای با حضور شهردار پاوه در محل کتابخانه وحدت پاوه برگزار نمود.

 در این نشست مصلح قادری مدیر عامل، محمدفاروق یوسفی رئیس هیئت مدیره، مهدی عبدی نائب رئیس هیئت مدیره و رحمت محمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به ترتیب در خصوص برنامه های اجرایی انجمن، بررسی رویگرد فعالیت های انجام شده، تبیین برنامه های فرا رو، تعمیق و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، جذب مشارکت های مردمی، اخذ ۵/. % عوارض شهرداری، برگزاری مراسم تجلیل فعالان عرصه کتابخوانی، توسعه ایستگاه مطالعه، برگزاری مسابقات فرهنگ شهروندی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

شهردار پاوه نیز در مباحثی به تأثیر کتاب در اصلاح جامعه پرداخت، وی ضمن اعلام آمادگی جهت حضور در کلیه جلسات انجمن … تصریح نمود: هرچقدر سرانه مطالعه در شهرمان افزایش یابد، میزان نابهنجاری های اجتماعی در جامعه کمتر و به همان نسبت نیز هزینه های وارده به شهرداری کاهش می یابد.

 

سلام خسروی افزود: ما در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی علاقمند هستیم و تلاش شهرداری باید به سمتی معطوف گردد که به نهاد فرهنگی در جامعه مبدل گردد.

 

خسروی خاطر نشان نمود: خیلی ها توقع غالب را در شهرداری بجای ارتقاء شاخص های سلامت وفرهنگ به لکه گیری و … می دانند، ما باید در این زمینه کار کنیم، ایستگاه مطالعه را در شهر توسعه دهیم، اهرم های تشویقی را ارتقاء بخشیم، تلطیف نگاه داشته باشیم و نگرش ها را نسبت به مسائل عوض نمائیم.

 

شهردار پاوه پرداخت ۵/. % عوارض شهرداری به کتابخوانه ها را وظیفه ی قانونی شهرداری برشمرد و در این خصوص هزینه ی آن را در راستای کارکرد شهرداری برشمرد و در ادامه افزود: هرچقدر شهرداری بتواند وصول مطالبت داشته باشد به همان نسبت و شاید هم بیشتر سهم مورد نظر پرداخت می گردد، در این راستا عنایت روحانیون معزز در جهت ترغیب مردم به پرداخت حق و حقوق شهرداری می تواند در ادامه خدمت رسانی تسهیلاتی را موجب شود.

 

در ادامه کلیه اعضا متفق القول بر اجرای برنامه های ذیل تاکید و برونداد آن را مصوبه انجمن قلمداد نمودند.

 

۱- به منظور گسترش فعالیت ها مورد نظر مقرر گردید، انجمن خیرین کتابخوانه ساز شهرستان، با فراخوانی جمعی از خیرین شهر زمینه جذب مشارکتهای مردمی را در راستای ارتقاء فعالیت های فرهنگی و ارائه خدمات بیشتر در این خصوص فراهم نماید.

 

۲- مقرر گردید شهرداری پاوه در فاصله های زمانی مورد نظر نسبت به پرداخت۵/. % عوارض برابر ضوابط و مقررات مربوطه اقدام نماید.

 

۳- به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی مقرر گردید، در ساختمان شهرداری پاوه ایستگاه مطالعه دایر گردد و شهردار محترم نیز متعهد گردید با تشویق و ترغیب پرسنل زمینه افزایش سرانه مطالعه کارکنان را در آن نهاد فراهم سازد.

 

۴- به منظور تکریم جایگاه و تأثیرات مثبت فرهنگیان به ویژه بازنشستگان ارجمند در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم مقرر گردید ایستگاه مطالعه در کانون بازنشستگان فرهنگیان شهرستان دایر گردد، کانونی که با ۷۰۰ عضو یکی از پایگاههای مهم اجتماعی شهرمان محسوب شده و امید می رود با توجه به ظرفیت بلفعل و بلقوه مجموعه مورد نظر، مشارکت های فکری آنان را در ادامه برنامه های پیش رو فراهم نمائیم.

 

۵- درخواست برگزاری شورای فرهنگ عمومی و پیگیری برنامه های اجرایی انجمن در این راستا

 

۶- برگزاری مسابقه کتابخوانی و توسعه فرهنگ کتابخوانی در زمینه های آموزش فرهنگ شهروندی با تشریک مساعی و همراهی کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری پاوه (با تبلیغات گسترده در سطح شهر، نماز جمعه، آموزش و پرورش، بنرهای تبلیغاتی و سایت های محلی به منظور شرکت فعال اقشار جامعه و اهداء جوایز توسط شهرداری در هر دوره به ۶ نفر از حائزین رتبه)

 

۷- اقدام مشابه در جهت ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در بخش های نوسود و باینگان با عنایت و مساعدت بخشداران محترم و روسای محترم کتابخانه های عمومی نودشه، نوسود و باینگان.

 

 

نویسنده مطلب: کتابخانه وحدت

کتابخانه وحدت

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...